:: MOTIVASI 4 ::

10 October 2009

Entri motivasi ke-4 ini Ina petik daripada kata-kata seseorang warga pendidik dari negeri Perak. Semoga bicara beliau ini memberikan motivasi dan semangat untuk semua calon STPM'09 khususnya saudari Ina Nailofar...hehehe


PECUTAN AKHIR 2009

~PETIKAN MOTIVASI DARIPADA CIKGU RASMAN BIN SAMSUDIN~

"Kini kita semakin hampir ke puncak usaha.
Saya telah bekalkan dengan soalan pecutan akhir skor A dan soalan percubaan beberapa negeri dengan skema yang hampir lengkap.
Saya tak mahu banyak bicara lagi.
Saya ingin tegaskan, saya amanahkan kepada kamu semua baca bahan-bahan tersebut ke semuanya........ saya ulang, ke semuanya.
Ini adalah usaha dan ikhtiar kita.
Alat hampir cukup dan lengkap.
Gunakan dengan semaksimum mungkin.
Elakkan rasa tension yang melampau.
Jangan kacau jiwa dengan perasaan yang bukan-bukan supaya tidak jiwa kacau.
Dekatkan diri dengan ALlah.
Banyakkan berdoa, solat hajat dan buatlah solat dhuha.
Elakkan maksiat sebab ilmu itu Nur dan nur tak boleh bercahaya dengan maksiat.
Saya yakin Allah akan bantu kamu.
Bantu kita. Yakin !!!Ingat, tiada kejayaan tanpa usaha.
Bila usaha perlu tawakkal dan sentiasa berdoa.
Saya sentiasa bersama kamu semua dalam doa saya."

Selamat berusaha. Gunakan masa dengan bijaksana.

TQ cikgu!
May Allah bless you...

Ina Nailofar
(",)

0 Lontarkan KALAM anda: