:: Entri KembaLi ::

11 February 2010

Assalamualaikum buat semua,
salam seindah ukhwah yang terpatri...setiap umat Islam itu bersaudara,kan? :-)

Agak lama kutidak menulis di sini, pelbagai kritikan membina telah kuperoleh!hehe...Antara sedar atau tidak permulaan tahun 2010 ini kurasakan masa semakin pantas bergerak. Sukma berbisik, "Akukah yang sering tertewas dengan MASA?". Mungkin komitmenku yang telah bertambah menyebabkan masaku terisi sepenuhnya. Bulan Januari 2010 yang baru sahaja kita lewati meninggalkan pelbagai pengalaman dan kenangan yang bermakna. Alam pekerjaan sementara yang kuterjuni memberikan impak yang besar dalam lipatan sejarah keremajaanku. Di sana, kubelajar untuk hidup dalam masyarakat! Membuka fikiranku seluas-luasnya melepasi sempadan tanah air. Tidak semudah 'abc...' untukku melupakannya!

Awal Februari pula lain rencananya, benarlah...kita hanya mampu merancang, Allah SWT yang menentukan segalanya. Insiden yang menimpa dua rakan akrabku telah menyebabkanku mengambil keputusan drastik untuk meninggalkan 'kerjaya' sementara itu. Mulut menuturkan alasan tersebut sebagai 'pelepasan diri' tetapi sebenarnya hanya yang memahami bisa mengerti.

Tuntutan kerjaya tersebut menyebabkan kukekurangan waktu untuk diri sendiri...benarkah begitu? Jiwa memberontak mahukan 'sesuatu'...seringku gelisah pabila dahagakan pengisian ilmu itu. Namun, kupendamkan semua itu demi mencapai matlamat nan satu. Akhirnya kutewas sebelum matlamat itu diraih. Mungkin bukan jalan itu yang perlu kulalui untuk mencapai matlamat tersebut! Kuyakin, rezeki ada di mana-mana. Itu janji Allah SWT untuk insan yang cekal dan tidak mudah menyerah. Setabah itukah aku???

Benar...segala yang terjadi terselit jutaan hikmah! Ketika satu pintu yang tertutup, 10 pintu lagi terbuka. Oleh sebab itu, jangan terleka pada pintu yang tertutup sehingga tidak sedar akan pintu-pintu lain yang dibukakan untuk kita!

Perjalanan hidup seterusnya??? Kau yang tentukan gerak tarinya...bersediakah aku menyahut cabarannya?Di hati ini, hanya DIA yang tahu...be ur realself :)

Be strong...yakin 'usaha pasti berjaya'! ( slogan SESS always in memory )

~Ina Nailofar~
Teratak Bonda TMJ

2 Lontarkan KALAM anda:

Sufi said...

semoga kawan hang cepat sembuh

♥ Nur Hazlina Binti Mohd Fisol ♥ said...

alhmdlh dh sembuh kot smpai blh nek moto da... ;)