:: Manfaatkan...manfaatkan...manfaatkan ::

23 December 2010

Assalamualaikum w.b.t
Apa khabar IMAN kita hari ini?
Wahai seluruh MUSLIM diluar sana..tanyakan pada IMAN kita..tanyakan…
Baikkah IMAN kita hari ini? Tanyakan..tanyakan…

- Pentingnya muhasabah diri -

Untuk apa?
Bagi memastikan hari ini lebih baik dari semalam dan esok lebih baik dari hari ini.
InsyaAllah..moga-moga Allah redha.


“…dan apakah Kami tidak memanjangkan umurmu dalam masa yang cukup untuk berfikir bagi orang yang mahu berfikir dan (apakah tidak) datang kepada kamu pemberi ingatan?” 
(QS. Faathir,35:37)

Bagi warga Kampus Hijau, cuti yang masih berbaki ini pasti meresahkan jiwa semua. Hanya tinggal berapa hari lagi...Kampus Hijau itu akan meriah kembali. Sesuatu yang pasti, pelbagai perasaan bercampur-baur tatkala ini. 

Ayuh sahabatku..kita tak boleh berlengah lagi..manfaatkan setiap minit dan detik itu dengan manfaat kerana-NYA. Jangan biarkan ia berlalu dengan sia-sia..kerana minit dan detik itu takkan kembali lagi..TAKKAN KEMBALI LAGI…wallahualam…
Nota kecil = Menghitung hari sebelum kumelihat lambaian cuti semester ini... Sayu hati, terlalu banyak urusan yang perlu dilunaskan sebelum keberangkatan ke bumi itu. Semoga Allah memberikan kesempatan untuk menyelesaikan segalanya...Agar hati ini bisa melangkah dengan tenang dan meneruskan perjuangan dalam semester kedua yang menjanjikan 1001 cabaran buatku dan rakan-rakan. Mohon doa kalian :)

0 Lontarkan KALAM anda: