BAUCAR BUKU 1 MALAYSIA(BB1M)

09 March 2013

Apa khabar semua?
Semoga kalian sentiasa dalam rahmat Ilahi.

Kembali di sini untuk berkongsi sesuatu.
Ina yakin, semua rakan blogger yang bergelar pelajar di IPT sudah menerima baucer buku 1 Malaysia(BB1M) kan? 
Sudah tukar kepada buku ke belum?
Jika belum, kenapa belum tukar?
jangan cakap tak tahu nak beli buku apa ya..ketuk kepala kang!(garang ni, hehe)

Baiklah, saja nak kongsikan apa yang Ina dapat dari BB1M yang merupakan kali kedua dapat ini :)


Disebabkan biasiswa belum masuk, huuwaaa...agak lambat KPM kali ini. Beli buku akademik guna baucer tunai inilah :) 
Ina belajar Bahasa Arab semester ini. 
Bahasa Arab, bahasa Al-Quran.
Kali terakhir belajar bahasa Arab masa berusia 12 tahun. Setelah berapa lama tinggal, kali ini peluang tersedia. Tiada istilah terlewat kan? 
Dua buku lagi biasalah untuk subjek Etika Perguruan dan Penyelidikan Pendidikan. Semua ini cukup baucer RM100. Nilai buku akademik. Mahal. Sebab nama pun ilmu.

Berbaki tiga baucar lagi...jom-jom lihat apa lagi yang Ina rembat :)

Minggu lalu, dengan izin Pencipta, Ina dipermudahkan langkah ke Ekspo Buku Islam di Putrajaya. 
Pergi bersama senarai panjang buku yang nak dibeli. 
Hebat kan? padahal cuma ada tiga baucar sahaja.
Setelah pusing-pusing Dewan Cempaka Sari tu, akhirnya Ina singgah di  booth ITBM, Galeri Ilmu dan PTS.

Berikut merupakan barisan buku yang menjadi milikku. 


Buku dan majalah untuk diri sendiri. Ada buku untuk adik-adik juga. 
Tetapi, sebelum bagi tu nak baca dulu :)
Patut kan? Ilmu tu akan lebih bermanfaat jika dikongsi bersama. 
Selain itu, ada beli dua buah antologi cerpen. Memang khas untuk kajian sebab ada tugasan buat cerpen semester ini. Memandangkan ini tugasan kuliah, kena ada persediaan mendalam dan ilmu bantu yang sesuailah. Tidak boleh main redah je mengarang :) Semangat. Positif.
Habis dua baucar buku dan tambah duit sikit la. 
Untung beli di karnival sebegini sebab ada diskaun. Alhamdulillah.

Berbaki satu baucar lagi....Ina simpan sebab..jeng, jeng, jeng...
Di UPM ada karnival PC dan buku juga... Memandangkan keperluan terhadap barangan PC dan punya ruang keemasan sebab diterima baucer di sana, maka, mana mungkin peluang ini nak dilepaskan? 
Untung hanya ada satu baucer sahaja untuk ini. 

Ini juga ada diskaun. Kesemua ini cukup satu baucer :) 
Alhamdulillah. Memang perlukan tetikus, pembakar semangat nak buat assignment gitu. 

****

Maka, tamatlah kembara penebusan baucar buku 1 Malaysia ini.
Terima kasih kerana memberi, bagi sang pencinta ilmu, memang manfaatkan peluang ini sebaiknya.
Kena pada masanya, biasiswa yang belum kunjung tiba.
Maka, baucar ini amat membantu untuk dapatkan sumber keperluan untuk pembelajaran semester ini. 
Syukur selalu.

****
Buku semakin memenuhi ruang meja bacaan. 
Jom, berusaha untuk tunaikan hak setiap buku itu. 
Membaca itu best
Tak caya? harus cuba.

4 Lontarkan KALAM anda:

Tetamu Istimewa said...

Salam, seronoknya dapat baucar buku. Moga bermanfaat.

♥ Nur Hazlina Binti Mohd Fisol ♥ said...

Wslm, terima kasih.

Insya-Allah, perlu tunaikan hak setiap buku baru bermanfaat. :)
Bukan setakat pandai tebus tunai baucar sahaja kan?

Hassan Boysam said...

assalamualaikum..sory gnggu...sy nk tnya bout voucer tuh.. bole x gna utk bli brg2 PC eah???...agak2 ,ina tau dak kt ne yg bole guna around k.L ni????

♥ Nur Hazlina Binti Mohd Fisol ♥ said...

Hassan Boysam,

Itu semasa Karnival Buku dan PC di kampus.

Kat luar, saya tak pasti.

Sepatutnya tak boleh guna untuk tujuan selain buku kan? tetapi sudah itu yang ditawarkan oleh peniaga.

Pelajar, pastilah memanfaatkan peluang yang ada bukan?

masih belajar ke?