PENGHARAPAN CINTA-MU

25 July 2009

Aku dan Tuhanku
KIRIMAN : Sidd Packey




Berdiri dalam balutan telekung putih bersih

Dalam qiam ku bulatkan hati

Memusatkan minda hanya pada-Nya

Pohon di putuskan dari lingkaran duniawi

Kerna, aku ingin merasa nikmat

Lazatnya ibadah mengadap Allah

Aku ingin yang ada Hanya aku dan Dia yang maha mendengar

Seperti Dia sedang ku pandang

Dan Dia memandangku dengan ihsan dan kasih-sayang

Tuhan yang kusembah

Tempat ku berserah merayu kala hatiku gundah

Yang ku terima dengan redha qada dan qadar-Nya

Dengan rendah hati seorang hamba

Dalam rukuk dan sujudKu letakkan diri sekerdil mungkin

Sambil mulut basah dengan pujian pada-Nya

Berteleku antara dua sujud

Kyusu’ mengharap ampunan dan belas ihsan

Allah yang maha penyayang

Bersimpuh dalam Tahiyyat

Kupacakkan ibu jari kakiku, juga telunjuk mengiyakan Shahadat

Merendahkan diri dalam lafaz pujian

Memuliakan Junjungan s.a.w.

Kusempurnakan solat seusai dua salam

Tenggelam dalam lafaz istighfar

Memohon ampun pada-Nya atas dosa dan khilaf seorang hamba

Yang hina lagi tak sempurna

Namun masih tegar mengimpikan syurga di sana

Maka, ku tadah dua tangan

Memohon doa dengan sesungguhnya

Merayu dan mendayu

Penyesalan yang bersatu dalam rasa dan minda

Seiring derai airmataYa Allah,Ku pohon ampun Ya Rabbi

Atas dosa dan kekurangan diri

Kerna sesungguhnya aku hamba yang menzalimi diri sendiri

Moga janganlah Kau bebani aku

Dengan ujian yang diluar kesanggupan diri

Dan Kau tetapkan kalbuku yang

Kau milikiAgar teguh dengan petunjuk yang

Kau beriRahmatilah hidupku, ibubapaku dan keluargaku

Dalam pelukan kasih sayang-Mu

Yang melindungi kami dari panas neraka yang membara

Kerna, aku hanya ingin hidup dan mati

Di dalam pelukan agamaYang Kau redha...

0 Lontarkan KALAM anda: