:: CoNtEnGaN AiDiLfiTri ::

24 September 2009

.: Diari Hari Raya :.

19 September 2009
Sesudah Subuh...bertolak balik ke desa tercinta ( Kg Pulau Panjang, Pengkalan Chepa, Kelantan ) Alhamdulillah, perjalanan ke sana dipermudahkan Allah SWT. Terasa lancar sahaja dan sekitar jam 12.00 tengah hari...selamat sampai di destinasi yang dituju.

Ketibaan kami disambut oleh sanak-saudara yang terlebih dahulu pulang awal berbanding kami. ('',) Lama tidak bersua, semuanya ceria-ceria belaka. Dengan izin Allah SWT dapat berbuka puasa bersama Bak dan Mak Tok.

20 September 2009
Hari Raya tahun ini lain acaranya berbanding tahun-tahun yang lalu. Mungkin tempoh kedewasaan mengubah segalanya namun Aidilfitri kian meriah pabila semua kaum kerabat sama-sama berkumpul untuk meraikannya. Paling manis, tiap kali bersalam-salaman dapat duit raya ( malu tapi mahu...hihi ). Kejutan turut berlaku di pagi raya tahun ini. All in memory.

23 September 2009
Hari Raya ke-4...Perjalanan pulang ke Pulau Mutiara.
Abah ada kerja yang perlu diselesaikan. Jadi, terpaksa akur la kesempatan beraya di kg. dipendekkan namun puas hati la kan. Pulang ke rumah, mood raya bertukar kepada mood study tetapi kawan-kawan ramai ajak gi raya bersama. InsyaAllah esok Ina luangkan masa bersama sebelum kubermula berpuasa enam hari di bulan Aidilfitri ini. Selepas ini, Ina bertekad untuk fokus study betul-betul. Bayangan STPM kian kelihatan. Kuharus manfaatkan masa sebaiknya.

TQ kepada semua yang bagi duit raya tahun ini.
Tahun depan genap 20 tahun, adakah peluang mendapat duit raya lagi?hehe...

Andai ini aidilfitri yang terakhir??? :)

0 Lontarkan KALAM anda: